RemoteTransform3D

RemoteTransform3D to wbudowany węzeł w Godot Engine, który umożliwia synchronizację transformacji (pozycji, rotacji i skali) jednego obiektu 3D z innym obiektem 3D w scenie. Jego podstawowym zadaniem jest automatyczne kopiowanie transformacji z jednego obiektu do innego w czasie rzeczywistym. To bardzo przydatne, gdy chcesz, aby dwa obiekty miały zawsze takie same transformacje, np. gdy masz obiekt, który powinien zawsze podążać za innym obiektem lub gdy chcesz, by określone komponenty (jak np. broń czy kamera) były automatycznie wyrównane względem siebie.

Jak działa RemoteTransform3D?

  • source: To jest obiekt, którego transformacja jest kopiowana. Ustawiasz tutaj obiekt, którego transformacje chcesz przekazać.
  • target: Obiekt, do którego mają być przekazywane dane transformacji. Ustawiając target, określasz, który obiekt ma odbierać transformacje.

Kiedy węzeł RemoteTransform3D ma ustawiony obiekt target, każda zmiana pozycji, rotacji lub skali tego węzła jest natychmiastowa przenoszona na obiekt target.

Przykład użycia:

  1. Stwórz obiekt RemoteTransform3D w swojej scenie.
  2. Ustaw jego target na inny obiekt, np. kamerę lub jakikolwiek inny obiekt w scenie.
  3. Kiedy węzeł RemoteTransform3D zmienia swoją pozycję, obiekt target również automatycznie zmienia swoją pozycję w ten sam sposób.
# Przykład skryptu dla RemoteTransform3D
extends RemoteTransform3D

func _ready():
    # Ustawienie obiektu, do którego mają być przekazywane transformacje
    target = $TargetNode  # np. kamera lub inny obiekt

Możliwe zastosowania:

  • Kopiowanie ruchów postaci: Możesz użyć RemoteTransform3D, aby kopia postaci podążała za główną postacią.
  • Przenoszenie transformacji kamery: Można użyć tej funkcji, aby kamera zawsze znajdowała się w tym samym miejscu co określony obiekt.
  • Synchronizacja obiektów: Jeśli chcesz, aby pewne elementy sceny były zawsze wyrównane względem siebie, np. w sytuacji, gdy jeden obiekt reprezentuje inny wirtualnie w jakimś interfejsie.

Wskazówki:

  • RemoteTransform3D działa tylko w jedną stronę. Oznacza to, że zmieniając target, nie zmienisz źródłowego obiektu.
  • Upewnij się, że obiekt, który jest ustawiony jako target, ma aktywne transformacje. Jeśli obiekt target jest zablokowany lub nieaktywny, transformacja nie zostanie przeniesiona.

RemoteTransform3D jest szczególnie przydatny w skomplikowanych scenach 3D, w których chcesz łatwo synchronizować pozycje i rotacje wielu obiektów.


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *