RemoteTransform3D
to wbudowany węzeł w Godot Engine, który umożliwia synchronizację transformacji (pozycji, rotacji i skali) jednego obiektu 3D z innym obiektem 3D w scenie. Jego podstawowym zadaniem jest automatyczne kopiowanie transformacji z jednego obiektu do innego w czasie rzeczywistym. To bardzo przydatne, gdy chcesz, aby dwa obiekty miały zawsze takie same transformacje, np. gdy masz obiekt, który powinien zawsze podążać za innym obiektem lub gdy chcesz, by określone komponenty (jak np. broń czy kamera) były automatycznie wyrównane względem siebie.

Jak działa RemoteTransform3D
?
- source: To jest obiekt, którego transformacja jest kopiowana. Ustawiasz tutaj obiekt, którego transformacje chcesz przekazać.
- target: Obiekt, do którego mają być przekazywane dane transformacji. Ustawiając
target
, określasz, który obiekt ma odbierać transformacje.
Kiedy węzeł RemoteTransform3D
ma ustawiony obiekt target
, każda zmiana pozycji, rotacji lub skali tego węzła jest natychmiastowa przenoszona na obiekt target
.
Przykład użycia:
- Stwórz obiekt
RemoteTransform3D
w swojej scenie. - Ustaw jego
target
na inny obiekt, np. kamerę lub jakikolwiek inny obiekt w scenie. - Kiedy węzeł
RemoteTransform3D
zmienia swoją pozycję, obiekttarget
również automatycznie zmienia swoją pozycję w ten sam sposób.
# Przykład skryptu dla RemoteTransform3D
extends RemoteTransform3D
func _ready():
# Ustawienie obiektu, do którego mają być przekazywane transformacje
target = $TargetNode # np. kamera lub inny obiekt
Możliwe zastosowania:
- Kopiowanie ruchów postaci: Możesz użyć
RemoteTransform3D
, aby kopia postaci podążała za główną postacią. - Przenoszenie transformacji kamery: Można użyć tej funkcji, aby kamera zawsze znajdowała się w tym samym miejscu co określony obiekt.
- Synchronizacja obiektów: Jeśli chcesz, aby pewne elementy sceny były zawsze wyrównane względem siebie, np. w sytuacji, gdy jeden obiekt reprezentuje inny wirtualnie w jakimś interfejsie.
Wskazówki:
RemoteTransform3D
działa tylko w jedną stronę. Oznacza to, że zmieniająctarget
, nie zmienisz źródłowego obiektu.- Upewnij się, że obiekt, który jest ustawiony jako
target
, ma aktywne transformacje. Jeśli obiekttarget
jest zablokowany lub nieaktywny, transformacja nie zostanie przeniesiona.
RemoteTransform3D
jest szczególnie przydatny w skomplikowanych scenach 3D, w których chcesz łatwo synchronizować pozycje i rotacje wielu obiektów.
Dodaj komentarz