Operatory „!=” oraz „==”

Operator !=

W Godot oraz wielu innych językach programowania, oznacza „różne od” lub „nie równa się”. Używa się go do porównywania wartości lub obiektów, aby sprawdzić, czy nie są sobie równe.

Na przykład:

if x != y:
    print("x nie jest równe y")

W powyższym przykładzie warunek zostanie spełniony, jeśli zmienna x nie jest równa zmiennej y.

Operator ==

Służy do porównywania dwóch wartości w celu sprawdzenia, czy są sobie równe.

Jeśli dwie wartości są równe, zwraca true, w przeciwnym wypadku false.

Przykład:

var a = 5
var b = 5

if a == b:
    print("a jest równe b")

W tym przypadku, ponieważ a i b mają tę samą wartość, warunek a == b zwróci true, a program wyświetli komunikat „a jest równe b”.


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *