
Typy Proste
- int – Liczby całkowite.
var age: int = 25
- float – Liczby zmiennoprzecinkowe.
var health: float = 100.0
- bool – Wartości logiczne (true lub false).
var is_alive: bool = true
- String – Tekst.
var name: String = "Player"
Typy Złożone
- Vector2 – Wektor 2D, używany do reprezentacji współrzędnych lub wektorów w przestrzeni 2D.
var position: Vector2 = Vector2(10, 20)
- Vector3 – Wektor 3D, używany do reprezentacji współrzędnych lub wektorów w przestrzeni 3D.
var position: Vector3 = Vector3(10, 20, 30)
- Color – Kolor, reprezentowany jako czwórka wartości zmiennoprzecinkowych (RGBA).
var color: Color = Color(1, 0, 0) # Czerwony
- Rect2 – Prostokąt w przestrzeni 2D, używany do reprezentowania obszarów.
var area: Rect2 = Rect2(Vector2(10, 10), Vector2(100, 50))
- Transform2D – Transformacja w przestrzeni 2D, obejmująca położenie, rotację i skalowanie.
var transform: Transform2D = Transform2D()
- Basis – Macierz 3×3 używana do reprezentowania rotacji w przestrzeni 3D.
var basis: Basis = Basis()
- Transform3D – Transformacja w przestrzeni 3D, obejmująca położenie, rotację i skalowanie.
var transform: Transform3D = Transform3D()
Typy Węzłów i Środowiskowe
- Node – Klasa bazowa dla wszystkich węzłów w Godot.
var node: Node = Node()
- Node2D – Klasa bazowa dla węzłów 2D.
var node2d: Node2D = Node2D()
- Node3D – Klasa bazowa dla węzłów 3D.
var node3d: Node3D = Node3D()
- SceneTree – Klasa zarządzająca drzewem węzłów w grze.
var tree: SceneTree = get_tree()
- Resource – Klasa bazowa dla zasobów, takich jak tekstury, dźwięki itp.
var resource: Resource = preload("res://path/to/resource.tres")
Typy Kolekcji
- Array – Tablica, która może zawierać różne typy danych.
var my_array: Array = [1, 2, "three", Vector2(4, 5)]
- Dictionary – Słownik, który przechowuje pary klucz-wartość.
var my_dict: Dictionary = {"key1": "value1", "key2": 2}
- PoolByteArray, PoolIntArray, PoolRealArray, PoolStringArray, PoolVector2Array, PoolColorArray – Specjalne tablice do przechowywania danych w bardziej zoptymalizowany sposób, zwłaszcza w przypadku dużych zestawów danych.
Typy Specjalne
- Object – Klasa bazowa dla wszystkich obiektów w Godot.
var obj: Object = Object()
- Variant – Typ ogólny, który może przechowywać różne typy danych. Używany wewnętrznie w Godot.
var variant: Variant = "Some data"
W GDScript, możesz używać typów danych w różnych kontekstach, takich jak deklaracje zmiennych, funkcje, czy operacje matematyczne. Dostosuj typy danych do potrzeb projektu, aby zapewnić prawidłowe działanie skryptów i optymalizację.
Dodaj komentarz