Typy Danych w GDScript

Typy Proste

  • int – Liczby całkowite.
    var age: int = 25
  • float – Liczby zmiennoprzecinkowe.
    var health: float = 100.0
  • bool – Wartości logiczne (true lub false).
    var is_alive: bool = true
  • String – Tekst.
    var name: String = "Player"

Typy Złożone

  • Vector2 – Wektor 2D, używany do reprezentacji współrzędnych lub wektorów w przestrzeni 2D.
    var position: Vector2 = Vector2(10, 20)
  • Vector3 – Wektor 3D, używany do reprezentacji współrzędnych lub wektorów w przestrzeni 3D.
    var position: Vector3 = Vector3(10, 20, 30)
  • Color – Kolor, reprezentowany jako czwórka wartości zmiennoprzecinkowych (RGBA).
    var color: Color = Color(1, 0, 0) # Czerwony
  • Rect2 – Prostokąt w przestrzeni 2D, używany do reprezentowania obszarów.
    var area: Rect2 = Rect2(Vector2(10, 10), Vector2(100, 50))
  • Transform2D – Transformacja w przestrzeni 2D, obejmująca położenie, rotację i skalowanie.
    var transform: Transform2D = Transform2D()
  • Basis – Macierz 3×3 używana do reprezentowania rotacji w przestrzeni 3D.
    var basis: Basis = Basis()
  • Transform3D – Transformacja w przestrzeni 3D, obejmująca położenie, rotację i skalowanie.
    var transform: Transform3D = Transform3D()

Typy Węzłów i Środowiskowe

  • Node – Klasa bazowa dla wszystkich węzłów w Godot.
    var node: Node = Node()
  • Node2D – Klasa bazowa dla węzłów 2D.
    var node2d: Node2D = Node2D()
  • Node3D – Klasa bazowa dla węzłów 3D.
    var node3d: Node3D = Node3D()
  • SceneTree – Klasa zarządzająca drzewem węzłów w grze.
    var tree: SceneTree = get_tree()
  • Resource – Klasa bazowa dla zasobów, takich jak tekstury, dźwięki itp.
    var resource: Resource = preload("res://path/to/resource.tres")

Typy Kolekcji

  • Array – Tablica, która może zawierać różne typy danych.
    var my_array: Array = [1, 2, "three", Vector2(4, 5)]
  • Dictionary – Słownik, który przechowuje pary klucz-wartość.
    var my_dict: Dictionary = {"key1": "value1", "key2": 2}
  • PoolByteArray, PoolIntArray, PoolRealArray, PoolStringArray, PoolVector2Array, PoolColorArray – Specjalne tablice do przechowywania danych w bardziej zoptymalizowany sposób, zwłaszcza w przypadku dużych zestawów danych.

Typy Specjalne

  • Object – Klasa bazowa dla wszystkich obiektów w Godot.
    var obj: Object = Object()
  • Variant – Typ ogólny, który może przechowywać różne typy danych. Używany wewnętrznie w Godot.
    var variant: Variant = "Some data"

W GDScript, możesz używać typów danych w różnych kontekstach, takich jak deklaracje zmiennych, funkcje, czy operacje matematyczne. Dostosuj typy danych do potrzeb projektu, aby zapewnić prawidłowe działanie skryptów i optymalizację.


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *