set_up_direction(Vector3.UP)
to funkcja w Godot, którą można użyć, aby ustawić „kierunek góry” dla obiektu, który porusza się w przestrzeni 3D. Dzięki tej funkcji można określić, jak dany obiekt ma być zorientowany w przestrzeni względem osi świata, zapewniając, że jego orientacja zostanie odpowiednio utrzymana.

Jak to działa:
W przestrzeni 3D każda bryła czy obiekt ma swoje lokalne osie. Funkcja set_up_direction(Vector3.UP)
pozwala ustawić orientację obiektu względem wektora określającego „górę”. Najczęściej używany jest Vector3.UP
, czyli wektor (0, 1, 0)
, co oznacza, że oś Y jest skierowana w górę.
Przykład:
Używając set_up_direction(Vector3.UP)
, możemy zmusić obiekt, taki jak kamera lub gracz, aby zawsze patrzył „do góry” względem osi świata, nawet gdy porusza się po krzywych lub nierównych powierzchniach.
var camera = $Camera
camera.set_up_direction(Vector3.UP) # Ustawia górę jako kierunek w osi Y
Zastosowanie:
- Poruszanie obiektów w przestrzeni kosmicznej: Obiekt, taki jak statek kosmiczny, może wymagać utrzymania stałej orientacji względem określonego kierunku, na przykład „góry”.
- Kamera w grze: Kamera może potrzebować stałej orientacji względem gracza lub sceny.
- Systemy nawigacji: W grach, gdzie postacie poruszają się po nierównych powierzchniach, ważne jest, aby ustawić ich orientację zgodnie z grawitacją.
W kontekście ruchu i orientacji w przestrzeni 3D, set_up_direction(Vector3.UP)
pomaga kontrolować, jak obiekt reaguje na zmiany kierunku, zapewniając stabilność w wybranym wektorze.
Dodaj komentarz